Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Šikana je už i ve školkách! A potom učitelce rupnou nervy!

Tak nám ten nešvar zvaný šikana, vlezl i do školek!  No kam ten svět spěje, pomyslíte si po přečtení informace, že někde v Pardubicích se ve školce našel zřejmě šikovný malý podnikatel, co se rozhodl, že na své oblíbené cukrátka si nebude škemrat u rodičů, ale sám si na ně vydělá. Jistě chvályhodné, pokud by nezvolil cestu šikanování svých vrstevníků. No přiznám se, že mě mrazí při pomyšlení, že děti ve školkách jsou vystaveny něčemu takovému. Osobně si myslím, že u takhle malých dětí o klasickou šikanu nejde, ale i tak mě po přečtení tohoto článku zaráží několik informací.
  1. . Předně děti tohohle věku zkoušejí, kam právě mohou zajít, co vše si mohou dovolit a poznávají co je dobré a co zlé, jaké chování je přípustné a za jaké následuje trest. A dostal jsem se k jádru problému dnešní doby a tím způsob potrestání dítek. V dnešní době jsou fyzické tresty zakázány a jediným povoleným způsobem výchovy našich ratolestí je tak pouze možnost domluvy nebo udělení zákazů a nařízení.   Dle mého názoru zcela nedostatečné, jistě se teď spousty lidí ohradí, ale dnešní doba sama nám dává odpověď, jak taková výchova dítek dopadá a jaké účinky má u dětí mluvené slovo bez jiného tvrdšího postihu. Jeden příklad, pravidelně chodím hrávat plážový volejbal se známými, vesměs jsou to rodiče dětí předškolních i školou povinných. Tyhle děti si vesměs hrají kolem, nejvíce na samotném písku.  A tak nás jednoho dne vyrušil dětský křik a pláč, jeden chlapeček uhodil holčičku a ona mu to samozřejmě vrátila, oba si při tom hodili písek do obličeje, dovedete si představit ten řev. Reakce maminek?! Maminka holčičky lupla dívence pár na zadek a vysvětlila ji, že tohle se nesmí dělat. Ta druhá maminka malému chlapečkovi utírala slzy a takovým tím směšným tónem chlapečkovi řekla, že se to nedělá, nic víc. Netrvalo to dlouho a v době kdy jsem odpočíval, jsem pozoroval právě tyhle děti, jak si hrají, holčička měla v ruce nějaký klacík a tím si malovala, chlapeček ho chtěl taky a nejsnadnější cesta pro něj byla klacík vzít dívence. Když ho ovšem statečná dívka dobrovolně nechtěla vydat, uhodil ji a opět vztekle hodil hrst písku dívence do očí. Dívenka už se chystala k odplatě, ale svůj čin neprovedla, jen naznačila a s výrazem bezmocnosti ve tváři, začala plakat. Věděla totiž, že to nesmí udělat, protože by následoval trest, ten chlapeček podobné kousky dělá neustále a z domlouvání rodičů si naprosto nic nedělá a tak pravidelně slyším stokrát za dvě hodiny, jak ta maminka volá na chlapečka: nedělej to, to se nesmí. Máte potom sto chutí dát pohlavek nejen chlapečkovi, ale i nepovedené mamince. Co si budeme povídat, i ten chlapeček totiž ví, že slovo nebolí. Netvrdím, že je potřeba děti řezat hlava nehlava, já sám jsem jako dítě takhle bitý byl a jsem proti tomu. Jenže on výchovný pohlavek, nebo pár na zadek je mnohem účinnější prostředek než pouhá věta to nesmíš, nebo to se nedělá. Pamatuji si, že třeba ve škole se nás učitel zeptal, chceš facku, nebo poznámku – věřte, každý si vždy vybral to první, věděl totiž, že doma by to bylo mnohem horší.  V dnešní době jsem často svědkem toho, jak děti cvičí s rodiči. Jen v němém úžasu kolikrát stojím a pozoruji, jak děti jednají, žádná autorita, žádný respekt. Je to čistě důsledek jednání a výchovy rodičů. Svádět to totiž dnes na školy, je nesmyslné protože učitelé nemají žádné prostředky a možnosti jak ty hůře zvládnutelné děti umravnit.  A když potom je ve třídě třeba jen pět takových chlapečků co vždy jen slyšeli, to nesmíš, tak se nedivte, že čas od času nám některý pracovník ve školství vypění a dotyčnému nařeže. A to se potom stává štvanou zvěří ten, co vlastně společnosti v tu danou chvíli dost pomohl. Ale to jsem již odbočil více, než jsem chtěl. Já jen doufám, že dotyčný chlapeček v Pardubické školce nemá taky tak nepovedenou maminku a tak příště nebude chtít zneužívat kohokoli, protože bude vědět, že by následoval trest. A jestli to bude stačit v podobě třeba klečení v koutě, tak je to v pořádku, když bude potřeba pár na zadek tak já nejsem proti. Když si vezmete, že až mu bude třeba 18 let, tak mu potom můžou nařezat mnohem víc v zařízení, v kterém dítě, co včas nepozná, co si dovolit může a co ne, určitě skončí.
Autor: Radim Valášek | čtvrtek 13.5.2010 15:05 | karma článku: 22,69 | přečteno: 1302x
  • Další články autora

Radim Valášek

Nejčistější Péťa bude asi pěknej ...

Se zaujetím sleduji dění na naši politické scéně a tak mi nemohlo ujít odvolání pana Pospíšila z funkce ministra spravedlnosti. Jako každý jiný mohu jen spekulovat nad tím, co opravdu vedlo slabého Péťu Nečase k tomuto, pro mě dost nesmyslnému kroku, nakonec je to jeho právo, právo předsedy vlády. Já mu toto právo upírat nehodlám. Jen jako občan této země očekávám, že se tímto krokem, nevrátíme někam do časů normalizačních čistek.

28.6.2012 v 11:55 | Karma: 19,39 | Přečteno: 1137x | Diskuse| Politika

Radim Valášek

Omlouvám se Vám Výsosti, že jsem si dovolil názor

To jsem si ale dovolil troufalost, zveřejnit svůj názor! Mít tu moc, nechám se za tu drzost okamžitě zavřít, nebo aspoň veřejně zmrskat! Jak mě mohlo jen napadnout míti něco proti tak zdraví prospěšné a voňavoučké činnosti, jakou bezesporu kouření cigaret je?!

3.6.2012 v 10:10 | Karma: 23,73 | Přečteno: 1852x | Diskuse| Společnost

Radim Valášek

V dnešní době kouří jen hlupáci!

S chutí se vždy zapojím do debaty o zákazu kouření s těmi, kteří tento zákaz odsuzují. Také se jen usmívám nad hloupostí těch zastánců kouření, kteří tvrdí, že je nedemokratické něco zakazovat a ohánějí se jejich vlastní svobodou a tudíž právem kouřit. Časté tvrzení, že zákaz kouření v restauracích je zasahováním do práv kuřáků a majitelů těchto zařízení je jen dokladem toho, jaká je krátkozrakost a hloupost těch, co tyhle nesmysly pronášejí. Tak nějak při tom urputném hájení demokratických práv ovšem zapomínají na ty samé práva a omezení nás nekuřáků!

2.6.2012 v 16:16 | Karma: 43,95 | Přečteno: 10705x | Diskuse| Společnost

Radim Valášek

Nikdo za všechny a všichni proti všem!

Mám rád tohle období, kdy nám sluníčko umožňuje vyhřívat se na předzahrádkách restaurací a pozorovat to hemžení kolem nás. I já si takhle zrovna sedím, usrkávám své presso a pozoruji skupinku místních dětí, která před chvílí dorazila z nějaké slavnosti, neboť každý z nich drží v ruce nafukovací balónek. Navzájem se teď dohadují kdo z nich má balónek lepší. Ten můj modrý je největší tvrdí Péťa, Ne ten můj červený, oponuje mu Filípek, ale oranžový je nejkrásnější křičí Bohoušek, kdepak to ten můj žlutý, stál totiž nejvíc, překřikuje ho Mireček. Všichni jste úplně mimo, ten nejlepší mám přeci já, vykřikuje malý Vašík. S úsměvem pozoruji, děti jak se navzájem přehadují a jejich maminky, jak je napomenou vždy, když se křik ratolestí stává hlasitějším.

1.6.2012 v 12:12 | Karma: 9,25 | Přečteno: 768x | Diskuse| Společnost

Radim Valášek

Zhulte mi babku, ožerte dědka, ať nám zvolí opět zmetka.

Jako každý jiný den jsem si i dnes pročítal různé zprávy a články na různých zpravodajských serverech. Mimo jiných mě zaujala zpráva o výsledcích průzkumu konzumace alkoholu a drog u mladistvých Průzkum, který probíhal v evropských zemích u žáků devátých tříd a prvního ročníku středních škol pro Českou republiku příliš dobře nedopadl, upřímně tohle prvenství je děsivé stejně jako výsledky.

31.5.2012 v 15:15 | Karma: 15,02 | Přečteno: 1254x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Trump zkritizoval Bidenovu vládu. Vede gestapáckou administrativu, prohlásil

6. května 2024  7:23

Americký exprezident Donald Trump prohlásil, že administrativa Joea Bidena používá podobné taktiky...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  7:21

Aktualizujeme Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

Prezidentské volby v Panamě vyhrál spojenec exprezidenta odsouzeného za korupci

6. května 2024  6:18

Prezidentské volby v Panamě vyhrál pravicový politik José Raúl Mulino, jehož kandidaturu teprve...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1835x
svobodný občan s vlastním názorem, nestraník, a nikoho mé články číst nenutím!

Seznam rubrik